Erfarenheter med medicinsk teknik i NKSE-uppgifter?

Hej alla! Jag sitter just nu och förbereder mig för NKSE och har en specifik fråga angående medicinsk teknik som vi använder i uppgifterna. Jag är lite osäker på hur jag bäst ska tillämpa kunskaper om blodtrycksmätning och EKG-övervakning i mina kliniska praktikfall. Har någon av er haft konkreta erfarenheter där ni har behövt använda dessa apparater?

Jag skulle vilja veta hur ni gick tillväga, om ni hade några tips på vad man ska tänka på för att inte missa kritiska moment. Jag är speciellt intresserad av hur man förbereder patienten och vad man ska rapportera efter att ha utfört mätningarna.

Dessutom, vilken typ av frågor fick ni om medicinsk teknik under era NKSE-dagar? Jag har verkligen svårt att greppa hur djupt man ska gå in på dessa ämnen i provsituationen. All hjälp och tips välkomnas!

Tack på förhand!

Mvh, Sara_sjsk

Arkiverad tråd. Tråden är exempelmaterial framtaget av NKSE Coach — inte en diskussion mellan verkliga studenter. Forumet tar inte emot nya inlägg. Söker du svar på något liknande finns NKSE-guiden, studieteknik och lexikonet med 164 kapitel.

← Tillbaka till NKSE-tips