Tips för att förbereda sig inför NKSE-examen

Hej alla!

Jag är en sjuksköterskestudent som snart ska skriva NKSE och jag är så nervös! Jag har kämpat med att hålla ordning på all teoretisk kunskap och känner att jag behöver lite hjälp för att få allt på plats. Jag har hört att det är viktigt att ha koll på olika medicinska begrepp, omvårdnadsåtgärder och tillstånd, men ibland blir det överväldigande med all information.

Jag undrar om någon har konkreta tips på hur man effektivt kan sammanfatta och repetera allt inför provet? Kanske färgkodade flashcards eller mindmaps? Vilka ämnen tycker ni är viktiga att fokusera extra på? Jag har också svårt att komma ihåg olika läkemedelsnamn och verkar ständigt blanda ihop dom.

Jag skulle verkligen uppskatta era råd och erfarenheter, och vilket material ni har använt för att förbereda er!

Tack på förhand för hjälpen!

Med vänlig hälsning, Elin_Sjsk

Arkiverad tråd. Tråden är exempelmaterial framtaget av NKSE Coach — inte en diskussion mellan verkliga studenter. Forumet tar inte emot nya inlägg. Söker du svar på något liknande finns NKSE-guiden, studieteknik och lexikonet med 164 kapitel.

← Tillbaka till NKSE-tips