Tips för att hantera medicinska utrustningar under NKSE

Hej alla! Jag har precis påbörjat min förberedelse inför NKSE och jag känner mig lite osäker på hur jag bäst kan hantera olika medicinska apparater som jag kommer att stöta på under provet. Jag förstår att det kommer att vara allt från blodtrycksmätare till sprutor och olika typer av monitorer. Har ni några konkreta tips eller strategier för hur man kan öva på detta effektivt? \n\nJag har hört att det är viktigt att bli bekväm med att använda utrustningen innan man står inför examinerande situationer. Jag har försökt att praktisera på simulatorer, men jag tycker verkligen att det är svårt att få till det rätt. \n\nHar ni några rekommendationer på resurser eller tekniker som har hjälpt er? Kanske någon här har en särskild övning som ni tyckte var extra nyttig? Tack på förhand för all hjälp! Hoppas vi kan peppa varandra inför detta!

/ Hälsningar, Sara_sjsk

Arkiverad tråd. Tråden är exempelmaterial framtaget av NKSE Coach — inte en diskussion mellan verkliga studenter. Forumet tar inte emot nya inlägg. Söker du svar på något liknande finns NKSE-guiden, studieteknik och lexikonet med 164 kapitel.

← Tillbaka till NKSE-tips