Studietekniker för NKSE – Vilka fungerar bäst?

Hej alla!

Är ny här men har läst en hel del om NKSE och hur viktigt det är med studietekniker. Jag börjar känna mig lite överväldigad av allt material och de olika teorierna om hur man ska plugga effektivt. Jag har sett att vissa rekommenderar att använda mind maps för att koppla ihop olika medicinska begrepp, medan andra tycker att flashcards är bättre för att repetera terminologin.

Jag kämpade lite med övergripande begrepp som kommunikation och teamarbete inom vårdsektorn under min senaste tenta. Jag undrade om ni har några konkreta studietekniker som ni tycker funkat bra för er när ni pluggat till NKSE?

Hur lägger ni upp era studier? Använder ni någon speciell app eller bok? Jag är öppen för alla tips och trix, så snälla dela med er av era erfarenheter! Tack på förhand!

Hälsningar, Lina_Vård2024

Arkiverad tråd. Tråden är exempelmaterial framtaget av NKSE Coach — inte en diskussion mellan verkliga studenter. Forumet tar inte emot nya inlägg. Söker du svar på något liknande finns NKSE-guiden, studieteknik och lexikonet med 164 kapitel.

← Tillbaka till Studieteknik